Hvilke platforme understøttes?
Desktop, Mobil og Tablet (IOS og Android)
Kan der bookes til alle dagsaviser, ugeaviser og magasin titler?
Ja, og til alle platforme.
(Bemærk at materialet skal passe til de forskellige devices og såfremt indstikket også bookes til devices – skal der laves et landscape og Portrait version). (Læs mere om materiale og formater længere nede).
Booking til én eller flere udgivelsesdatoer
Når indstikket bookes, vælges de udgivelsesdatoer indstikket skal være aktivt.
- Skal indstikket være aktivt i den kommende udgave vælges den specifikke dato for udgivelsen.
- Skal indstikket være aktivt i de kommende 4 udgivelser, vælges de 4 kommende udgivelsesdatoer.
(Husk at Ugeaviser udkommer én gang ugentligt og har udgivelsesdag tirsdag/onsdag. Enkelte har lørdagsudgivelser som bookes særskilt).
Man kan sætte bookingen til at være aktiv samtlige publikationsdatoer. Det gør vi ikke!
Kan der bookes så man eks. KUN rammer iPhone (og Android) læsere?
Ja! Man kan også vælge KUN at ramme Android eller KUN Desktop brugere.
Hvor ofte vises annoncen i e-avisen – og kan det tilpasses?
Det er vigtigt at der IKKE bookes på frekvens, men efter FAST SIDETAL. Alle digitale indstik (kan) skal derfor bookes til at vises efter side 3, 9 eller 15 på dagblade og ugeaviser.
Hvor mange Digitale Indstik kan der bookes pr. titel?
Indstillingen er ét indstik pr. dagbladstitel. Og maximalt 2 indstik pr. ugeavistitel.
Annoncemateriale
Alle størrelser er i pixels og KUN i .png format. De med bold markerede størrelser herunder er, mandatory. De skal produceres.
Systemet nedskalerer selv til mindre skærmstørrelser, men er materialet teksttungt og detajlerigt, må det vurderes om ikke en tilpasset version til mindre devices, er optimalt.
PC | Tablet | Phone | |
Portræt | |||
High | 1152 x 1536 | 640 x 960 | |
Normal | 768 x 1024 | 320 x 480 | |
2048 x 1496 | |||
Landscape | |||
High | 1536 x 1152 | 960 x 640 | |
Normal | 1024 x 768 | 480 x 320 |
Eksempel på Digitalt Indstik i Ugeavisen Odense d. 3. maj 2017 (Efter side 3)
Eksempel på Digitalt Indstik i Nyhedskiosken:
Åbn Nyhedskiosken, vælg Ugeavisen Odense som favorit. Åbn udgaven fra d. 03.05.2017
Et par eksempler kan også ses her:
MCH:
http://www.adbuilding.dk/filearchive/banners/20465/adbuildingbanner.html
Africa Tours:
http://www.adbuilding.dk/filearchive/banners/20585/adbuildingbanner.html
Riis Rejser:
http://www.adbuilding.dk/filearchive/banners/20540/adbuildingbanner.html
Bookingflow – Checkliste
Nedenstående checkliste igennem skal gennemgås (Gælder i øvrigt alle produkter):
- Hvilke publikation(er) skal indstikket bookes til
- Hvilken dato? (Bemærk at ugeaviser kører hver tirsdag/onsdag)
- Hvor længe skal indstikket være tilgængeligt/synlig i den – eller de publikationer kunden ønsker?
- Annoncens budskab, ønsker til grafisk identitet skal være så specifikt som muligt.
- Kunden modtager senest 4 dage efter konsulentens booking i Adbuilding eller gennem bannerproduktion@@jfmedier.dk materialet til 1. korrektion).
- Korrektionsgangen kører direkte mellem AdOps og kunden
- Ved manglende tilbagemelding fra kunde, er det konsulentens opgave, at tage kontakt. Konsulenten bliver i de tilfælde kontaktet af AdOps.
Priser – Digital Indstik
Alle ugeaviser én uge:
Side 4: 8000,- kr.
Side 10: 6500,- kr.
Side 16: 5000,- kr.
Alle dagblade én uge:
Side 10: 15.000,- kr.
Side 16: 12.000,- kr.
Prisen er for én indrykning og gældende for én uge. Prisen er eksl. moms
Prisen er inkl. produktion som har en værdi af 2900,- kr.